Tele vagyok olyan, megváltom a világot érzéssel! Tudtam, hogy szenvedni fogok, de persze azt is, hogy ez nem az elején lesz. Ilyenkor még erőtől és kitartástól duzzadóan tekint az ember lánya erre a dologra.

Persze a legfontosabbak között van, bármilyen hihetetlen is, a mentális felkészülés. Sokszor mondják "minden fejben dől el", és ez tényleg így van.  Hiába tornázgatok, eszegetem a salátákat, és nyugtatom magam azzal a hétvégi zabálás után, hogy majd holnap ledolgozom, ez önámítás. Így nem fog menni. Emberek vagyunk és ugyebár esendők. Ehhez kell a mentális ottlét, kell a cél, nagyon fontos! Tudnom kell mit akarok elérni, mit várok el magamtól, illetve azt mikorra akarom megvalósítani :)

Edzésnaplót vezetek amiben részletezem majd az egész program során alkalmazott étrendet, edzéseket, folyadék mennyiséget (nagyon fontos) és mindent ami velem történik.

DE

Mentális felkészülés ott kezdődik, amit már évek óta űzök, sokan ki is röhögtek már emiatt, de nem érdekel. Vezessünk napi rutint tartalmazó naplót. Muszáj megszervezni minden egyes napunkat, hogy ne csúszunk el a a teendőkkel és kifogás se legyen az estleges nem edzésre :). Erre érdemes rászánni legalább 1 hetet. Megfigyelve,hogy rendszeres napi tevékenységeim mennyi időt vesznek el, hova érdemes beiktatni az edzéseket. Emellett fontos a kaja, mert ugye nem ugorhatunk be most már egy pékségbe, vagy gyors kajáldába. Tehát, otthon kell azt összedobni. Ez szentírás! Legjobb, ha megbarátkozunk azzal, hogy meg KELL változtatni a gondolkodásunk, napi rutinunk nagy részét. Ez lesz a legnehezebb. A munka, a gyerek és az ő különórái, főzés, esti rituálék, stb...El kell fogadtatnunk a családdal, hogy igenis kell egy kis idő magunkra. Akkor nem dől össze minden és nem esnek  kétségbe, ha kis időre elvonulunk.

Ezeket az aranyköpéseket már loptam valahonnan  :), mondjuk nagy ész nem kell hozzá, de tényleg e szerint élek még akkor is, ha a családom csonka lett. Főleg! Persze ilyenkor nehezebb megoldani a gyerekek felügyeletét.

Hát nézzük;

Táplálkozás:

Az előzőeket megerősítem tömören: nem sza..kat kell bevinni, hanem minőségi táplálékot! Ez alap.

Folyadék:

Minden szempontból nagyon fontos! Azonban tisztázzunk valamit. A folyadékbevitel nem Cola, nem szörp és nem a "varázslatos" 100%-os gyümilé.!!!!! Az alkohol pedig szintén felejtős! Tehát, marad a tej, a víz, a tea és az általunk frissen préselt levek.

Egy felnőtt ember napi folyadékbevitele 2-3l. Húúú, ezzel hadilábon állok. Napi 0,5-1 liternél többet alig tudok magamba erőltetni.Egyenlőre. Ezt kell feltornáznom a hónap végére kb. 2-3 literre. Persze ez is kevés, aki edz annak a  minimum 3,5-4 liter az okés. 

Az első negatív jel amit a folyadékhiány okoz, hogy  a  testünk egyszerűen kiszárad. Lelassul az anyagcserénk, RG. hízunk, bőrünk löttyedni kezd, hajunk törni és hullani fog.

Kis hazánban egyre többen fogyasztanak palackos ásványvizet, csapvíz helyett, mondván ez utóbbi egészségtelen. Olyanokat is hallani, hogy a csapvíz tele van hormonokkal és gyógyszer származékokkal. De a Fővárosi Vízművek vizsgálatai alapján kijelenthető, hogy semmi baj nincs a csapvizeinkkel.

Azonban az nem elhanyagolandó, hogy a palackozott vizek optimálisan mértékben tartalmaznak ásványi anyagokat. Amennyiben ezt választod havonta cserélgesd a tartalom miatt. De ez is már lerágott csont.......

A zöldségekből és gyümölcsökből  sovány tejből, vagy joghurttal készült reggeli italok meglehetősen felpörgetik a reggeleinket. Változatosságának csupán fantáziánk szab határt. Ha van kis konyhakertünk, mentánk, levendulánk, citromfüvünk, mindezekkel varázslatos turmixokat készíthetünk csak zöldségből, csak gyümölcsből, vagy ezek kombinációiból. Saját készítésű leveink a kész levekkel ellentétben mentesek mindenféle adaléktól :)  De egy dologra figyeljünk, a magas kalóriatartalmúakból csak mértékkel fogyasszunk!

Reggel egy pohár gyógy- vagy vitalizáló teával mindenképpen sokat teszünk egészségünkért. Azonban kövessük a rájuk vonatkozó főzési, áztatási és adagolási tanácsokat. A menta, gyömbér és zöld tea adszolut jól indítja a napunkat  :)

Zöldség- gyümölcs:

Hát, pár hónappal még hadilábon álltam velük. Pedig a legfontosabbak az étrendünkben. Tele vannak élelmi rostokkal, ásványi anyagokkal, vitaminokkal. A legfontosabbak az élénk színű zöldségek és gyümölcsök, mivel azok tartalmazzák a legtöbb antioxidánst, ezek biztosítják szervezetünk egészségét. Ilyen például a paradicsom, pirospaprika, cseresznye, stb...Szakemberek szerint naponta legalább 5x kellene az étrendünkben szerepelniük! 

Húsok:

A tapasztalat az, hogy sajnos nagyon sok húst fogyasztunk. Én magam is imádom! Mindezek ellenére az tény, hogy számos vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz, mint pl. B12 , ami egyébként növényekben meg sem található. Meg kell említeni az omega- 3 zsírsavat, melyek szintén értékes zsírsavak. Keressük az arany középutat :)

Zsírok, olajok:

Fontosak. Bárki, bármit is mond :) "Zsír nélkül nincs egészség!" állítja Szendi Gábor. Legmegfelelőbb a kókuszzsír, liba, sertés, kacsa-  vagy mangalica zsír. Oívaolaj, repce-,lenmag-,  tökmagolaj, mind jöhet :) 

Vitaminok:

Nagyon fontos. A legjobb, ha már az életmódváltás mentális felkészülési ideje alatt elkezded szedni, hogy mikorra kell a hatása, már ott legyen. Ugyanis rendkívül fontos, ha nem szeded, nem fogod bírni a terhelést és kikészülsz, azzal már jön is az ok amiért feladod :(

Nekem fontos volt (és Neked is ajánlom ) az orvosi vizsgálat, ami még gyakorlatilag most is tart. A rengeteg stressz hatására a vérnyomásom olykor az egekben volt, megspékelve egy kis szívzörejjel. De ma már mindezek ellenére nyugodtan edzek. 

..........és persze Gyuri Bácsi gyógyteái!!!!!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://valasujelet-eletmodvaltassal.blog.hu/api/trackback/id/tr55119049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.